„CZYTAĆ KAŻDY MOŻE RÓŻNIE” – AKCJA CZYTELNICZA
Wczoraj, chętni uczniowie z klas IV-VI
wystąpili na szkolnej scenie, by zaprezentować
zgromadzonej widowni własną interpretację tekstu
literackiego wybranego z dorobku klasyków polskiej
literatury: A. Mickiewicza, J. Słowackiego i A. Fredry. W
ten sposób zrealizowaliśmy ścieżkę czytelniczą w
ramach Szkoły z Klasą 2.0
„Czytaj (ze
zrozumieniem)". Uczniowie pod kierunkiem p. H. Gojke samodzielnie opracowali repertuar
tekstów, z których każdy, indywidualne
bądź w grupie, wybrał coś dla siebie. Następnie
starannie pracowaliśmy z tekstami po to, by zaprezentować
je w różnorodnej formie: recytacji, wyrazistego
czytania, scenki, teatrzyku itp. Kolejnym etapem działań
było wykonanie nastrojowej scenografii sprzyjającej
atmosferze czytania. Zgromadzona publiczność: uczniowie z
klas IV-VI i nauczyciele z wielkim skupieniem wysłuchali
występujących, a następnie na kartach do głosowania
wskazywali swego faworyta. W rolę doświadczonego
konferansjera perfekcyjnie wcielił się uczeń klasy VI
Mikołaj Obszyński i świetnie poprowadził akcję.
Oddany przez publiczność głos należało uzasadnić 3
argumentami.
Wśród osób nagrodzonych znaleźli się:
grupa:
- Paulina Greń, Patrycja Mędrycka, Natalia Ewald, Zuzanna
Żaczek, Sandra Nalepka – „Balladyna” J. Słowacki,
- Klaudia Płotka – „Polonez” fr.
„Pana Tadeusza”,
- Aleksandra Felkner – „Rozłączenie” J.
Słowacki
- Julia Dominik – „Umizgi” fr.
„Pana Tadeusza”,
- Julia Lieske – „Inwokacja” fr.
„Pana Tadeusza”,
- Natalia Borysiak – „Inwokacja” fr.
„Pana Tadeusza”,
- Mikołaj Obszyński – „Świtezianka”
– A. Mickiewicz,
- Bartłomiej Hinz i Julia Skoczke „Zemsta”
– A. Fredro.
Wszyscy wyróżnieni otrzymali nagrody
rzeczowe ufundowane przez Panią Dyrektor, za co bardzo
dziękujemy!
Akcja w pełni zrealizowała cel, którym była
nie tylko zachęta do czytelnictwa, ale stworzenie uczniom
okazji do osobistego kontaktu ze sztuką. Przy tej okazji
odkryliśmy nowe, utalentowane „diamenty” do
oszlifowania.
Nas nauczycieli najbardziej cieszy fakt, że
na scenie wystąpili również z własnej woli
uczniowie słabsi i wydawałoby się nieśmiali.
Wszystkim gratulujemy i dziękujemy za udział
w tej pozytywnej inicjatywie
.
oprac. H. Gojke