„CZYTAĆ KAŻDY MOŻE RÓŻNIE” – AKCJA CZYTELNICZA

   Wczoraj, chętni uczniowie z klas IV-VI wystąpili na szkolnej scenie, by zaprezentować zgromadzonej widowni własną interpretację tekstu literackiego wybranego z dorobku klasyków polskiej literatury: A. Mickiewicza, J. Słowackiego i A. Fredry. W ten sposób zrealizowaliśmy ścieżkę czytelniczą w ramach Szkoły z Klasą 2.0
„Czytaj (ze zrozumieniem)". Uczniowie pod kierunkiem
p. H. Gojke samodzielnie opracowali repertuar tekstów, z których każdy, indywidualne bądź w grupie, wybrał coś dla siebie. Następnie starannie pracowaliśmy z tekstami po to, by zaprezentować je w różnorodnej formie: recytacji, wyrazistego czytania, scenki, teatrzyku itp. Kolejnym etapem działań było wykonanie nastrojowej scenografii sprzyjającej atmosferze czytania. Zgromadzona publiczność: uczniowie z klas IV-VI i nauczyciele z wielkim skupieniem wysłuchali występujących, a następnie na kartach do głosowania wskazywali swego faworyta. W rolę doświadczonego konferansjera perfekcyjnie wcielił się uczeń klasy VI Mikołaj Obszyński i świetnie poprowadził akcję.
Oddany przez publiczność głos należało uzasadnić 3 argumentami.
Wśród osób nagrodzonych znaleźli się:
grupa:
- Paulina Greń, Patrycja Mędrycka, Natalia Ewald, Zuzanna Żaczek, Sandra Nalepka – „Balladyna” J. Słowacki,
- Klaudia Płotka – „Polonez” fr. „Pana Tadeusza”,
- Aleksandra Felkner – „Rozłączenie” J. Słowacki
- Julia Dominik – „Umizgi” fr. „Pana Tadeusza”,
- Julia Lieske – „Inwokacja” fr. „Pana Tadeusza”,
- Natalia Borysiak – „Inwokacja” fr. „Pana Tadeusza”,
- Mikołaj Obszyński – „Świtezianka” – A. Mickiewicz,
- Bartłomiej Hinz i Julia Skoczke „Zemsta” – A. Fredro.
  Wszyscy wyróżnieni otrzymali nagrody rzeczowe ufundowane przez Panią Dyrektor, za co bardzo dziękujemy!
 Akcja w pełni zrealizowała cel, którym była nie tylko zachęta do czytelnictwa, ale stworzenie uczniom okazji do osobistego kontaktu ze sztuką. Przy tej okazji odkryliśmy nowe, utalentowane „diamenty” do oszlifowania.
   Nas nauczycieli najbardziej cieszy fakt, że na scenie wystąpili również z własnej woli uczniowie słabsi i wydawałoby się nieśmiali.
   Wszystkim gratulujemy i dziękujemy za udział w tej pozytywnej inicjatywie Śmiech.

oprac. H. Gojke