Tutaj powinien być opis

II ETAP KONKURSU "ZOSTAŃ SHERLOCKIEM HOLMESEM"

W trakcie NOCY KODOWANIA I NOCY FILMÓW W JĘZYKU ANGIELSKIM uczniowie wzięli udział w II etapie konkursu ZOSTAŃ SHERLOCKIEM HOLMESEM - W POSZUKIWANIU ZAGUBIONEGO SKARBU.

Na początku uczniowie zostali losowo podzieleni na grupy. Każdy musiał przebić jeden balonik aby na karteczce ukrytej wewnątrz niego sprawdzić do której grupy będzie należeć. Następnie uczniowie ruszyli w poszukiwaniu zagubionego skarbu. Jako pierwsi wystartowali: Mikołaj Obszyński, Sandra Grabska, Wiktoria Cierocka, Patrycja Mędrycka, Zuzanna Żaczek- wystartowali o godzinie 22:20 a swoje poszukiwania zakończyli godzinę i dziesięć minut później. Kiedy grupa pierwsza ukończyła swoją trasę, grupa II również zabrała latarki, lupy, lornetki, długopisy i wyruszyła szukać skarb. Swoją przygodę rozpoczęli o około godzinie 23:40, a zakończyli ją dokładnie godzinę i trzynaście minut później.W skład drugiej grupy wchodziły następujące osoby: Paulina Greń, Dawid Karsznia, Michał Renusz, Natalia Ewald, Julianna Jarzyńska. Do skarbu dotarła tylko grupa pierwsza jednakże grupa II była bardzo blisko. Zadania nie były takie proste, było dużo zagadek, zarówno matematycznych, logicznych, w języku angielskim, sportowych itp. Najważniejszą jednak kategorią w tym konkursie była umiejętność współpracy. Uczniowie musieli wzajemnie sobie zaufać, aż w trzech zadaniach. W pierwszym kiedy, to musieli od stołówki do sali gimnastycznej dojść z zasłoniętymi oczami, nic nie widząc, a prowadził najmłodszy uczestnik grupy. W drugim zadaniu czterech uczniów z zasłoniętymi oczami oświetlało najstarszemu koledze/koleżance ściany sali gimnastycznej, który trzymał w swoich dłoniach lornetkę i wypatrywał kolejnej wskazówki. Szóstoklasiści nie mogli wówczas ruszyć się z wyznaczonego miejsca, ale mogli poprosić swoich uczniów o oświetlanie konekrtnych miejsc z lewej, prawej itp. Trzecia kategoria, która również miała na celu współpracę uczniów, to rzucanie piłką do kosza. Uczeń znowu miał zasłonięte oczy i musiał trafić do kosza. Pozostali członkowie grupy widzieli wszystko i pomagali, tłumaczyli swojemy koledze co ma zrobić aby cel został osiągnięty. Za każde trafienie dostawali jedną literę. Z 15 liter mogli ułożyć hasło, czyli kolejną wskazówkę.

W szkole panowały ciemności, zatem uczniowie musieli niczym Sherlock Holmes poruszać się w mroku. Do dyspozycji mieli latarki zatem droga nie była, aż tak trudna do pokonania.

Konkurs przygotowała pani Monika Gnutek przy pomocy pani Alicji Oleńskiej. Dużą pomoc w organizacji, nauczycielki miały również ze strony uczennic Sandry Nalepki i Natalii Borysiak. Do pomocnych dłoni można także zaliczyć Michała Żaczka, który wędrował razem z grupami i pomagał opiekunce grupy.

Wygrała grupa I, która przede wszystkim dotarła do skarbu oraz miała lepszy o trzy minuty czas.

Gratulujemy zwycięzcom!

oprac. M. Gnutek